20 maart 2017 Ranknet

Zoekmachine-optimalisatie in Arnhem. Waarom locatie belangrijk is bij zoekmachine-optimalisatie

Bij zoekmachine-optimalisatie wordt vaak gekeken naar de algemene zoekwoorden en hoe een website landelijk het beste kan stijgen. De reden hiervoor is dat het internet de wereld kleiner heeft gemaakt en daarom vragen veel bedrijven ook om een groter bereik op het internet. Met de intrede van het mobiele internet en de gigantische toename van het gebruik hiervan is de locatie van een bedrijf heel belangrijk geworden.

Om dit verder toe te lichten gaan we in dit blog kijken naar het belang van locatie bij zoekmachine-optimalisatie. Ter illustratie maken we gebruik van een fictief bedrijf uit Arnhem dat als voorbeeld dient. Dit bedrijf is loodgietersbedrijf De Druppel. Ze hebben recent een nieuwe website laten maken en willen zich nu richten op zoekmachine-optimalisatie.

Locatiebepaling in zoekmachine-optimalisatie

In de tweede helft van 2015 veranderde Google de wijze waarop lokale zoekresultaten worden getoond. In plaats van zeven resultaten zien we er nu nog maar drie. Dit betekent dat het gevecht om gezien te worden heviger is geworden en verplaatst is naar de top drie. Als we kijken naar kledingwinkels in Arnhem, ziet de top drie er zo uit.

top 3 resultaten kledingwinkels zoekmachine-optimalisatie in arnhem
Als we dit afzetten tegen de hoeveelheid die is te zien op Google Maps, blijkt de top drie maar een fractie van het totale winkelaanbod te zijn.kledingwinkels zoekmachine-optimalisatie in arnhem

Waarom is dit van belang? Waarom zou iemand kiezen voor zoekmachine-optimalisatie in Arnhem?

Toename van internetgebruik op de mobiel

Tegenwoordig heeft bijna 75% van de Nederlanders een smartphone. Daarmee is ook het mobiele internetgebruik toegenomen. Omdat in bijna heel Nederland nu gebruik wordt gemaakt van een 4G-netwerk en de mobiele telefoons steeds geavanceerder worden, maken steeds meer mensen gebruik van de mogelijkheden die dit biedt.

Mobiele apparaten hebben gps en daar maakt Google gebruik van om te bepalen wat er in de buurt zit van de gebruiker. Als je midden in het centrum van Arnhem staat en je zoekt op restaurant, zal je restaurants in het centrum van Arnhem vinden die het dichtst bij liggen en die hoog staan in Google. Herhaal je dit proces in Nijmegen, dan zal je resultaten zien voor het centrum van Nijmegen. Lokale zoekmachine-optimalisatie maakt dus best veel uit. Als je lokaal hoog wil staan, dan is het raadzaam om je te richten op zoekmachine-optimalisatie in Arnhem of in andere steden waar je hoog wil staan.

Zoekmachine-optimalisatie in Arnhem voor De Druppel

Voor ons voorbeeldbedrijf De Druppel gaan we kijken hoe zoekmachine-optimalisatie in Arnhem er voor hen uitziet. Omdat een loodgietersbedrijf vrijwel altijd bij de klant langs gaat en mensen vaak een lokaal bedrijf hiervoor opzoeken, gaan we ons richten op zoekwoorden en informatie die aansluiten bij zoekmachine-optimalisatie in Arnhem.

Google Mijn Bedrijf

Voor Google Mijn Bedrijf zetten we een pagina op en vullen we alle informatie in. Google haalt dan bij een zoekopdracht de benodigde informatie hier vandaan.

Google reviews

Ook gaan we klanten vragen om een (positieve) review te geven voor het bedrijf op Google. Hoe beter de reviews, hoe sterker de zoekmachine-optimalisatie in Arnhem is.

De pagina lokaal maken

Neem de locatie, in dit geval Arnhem, op in de url, titel, meta-beschrijving en probeer dat ook te doen in de tekst met header- en alt-tags.

Doordat we ons richten op de zoekmachine-optimalisatie in Arnhem zal loodgietersbedrijf De Druppel hoger geplaatst worden in de zoekresultaten als iemand zoekt op loodgietersbedrijf Arnhem. In hun blogs richten ze zich op activiteiten in de regio en hun website wordt geoptimaliseerd voor de lokale zoekmachine-optimalisatie.

Tagged: , , , , ,