Selecteer een pagina

In deze blog leert u simpel een eigen Facebook-bedrijfspagina op te zetten.

Met een steeds heftiger toenemend aantal webshops zijn er verschillende verschuivingen in het aankoop- en verkoopgedrag van mensen merkbaar. Niet alleen de daadwerkelijke transactie gebeurt online, ook het “windowshoppen”, de verkooppitch en het marktplein gaan mee in deze verschuiving. Men neemt steeds minder tijd om te buiten de deur te winkelen en daarmee neemt het contact en met name het vriendelijke gezicht van de winkeliers naar het winkelpubliek af.

Dit betekent echter niet dat men geen vragen meer heeft over uw producten of dat mensen niet meer op zoek zijn naar de overtuiging om een product aan te schaffen. Het gesprek wordt enkel steeds vaker over het internet gevoerd.

Het nut van Facebook voor bedrijven.

Facebook is één van de grootste spelers waar het gaat om online klantcontact. Dit heeft in de afgelopen jaren geleid tot een totaal van vijftig miljoen(!) Facebookbedrijfspagina’s. Vijftig miljoen bedrijven hebben hun verkoopgesprek overgezet naar, of aangesterkt met, een Facebookbedrijfspagina.

Dit komt omdat maar liefst vijfhonderd miljoen mensen vaker dan één keer per maand gebruik maken van dit platform om te socializen, te netwerken of te browsen naar interessante of opmerkelijke feiten, verhalen, diensten en producten. Van deze vijfhonderd miljoen is bijna de helft ook een dagelijkse Facebookgebruiker.

Heeft u nog geen Facebookbedrijfspagina?

Volg deze simpele stappen en verkoop uw product ook op Facebook.

Facebook pagina maken

Stap 1: aanmelden

Meld u aan op uw Facebookprofiel en selecteer in de rechterbovenhoek uw paginaopties. Klik hier op het knopje “pagina maken”.

 

 

Stap 2: een template kiezenFacebook Business pagina keuze

U kunt nu kiezen uit één van de zes standaard paginatemplates die Facebook aanbiedt. Het is hierbij belangrijk dat u het juiste template kiest voor uw bedrijf, aangezien de opties en instellingen van de Facebookpagina naar uw keuze zullen worden aangepast.

Stap 3: bedrijfsnaam invullen

Facebook Business bedrijfsnaamkeuze

Vul uw bedrijfsnaam in bij het template dat u kiest. Het is aan te raden om hier goed over na te denken wanneer u nog niet zeker bent over hoe u uw bedrijf gaat noemen, aangezien de URL van uw pagina slechts eenmaal mag worden aangepast. Voor bijvoorbeeld artiesten wil dit nog wel een probleem zijn wanneer ze van artiestennaam veranderen. Sta hier dus goed bij stil.

Stap 4: uw informatie delen

Facebook Business informatievelden

Na het kiezen van uw template en uw bedrijfsnaam, vraagt Facebook om enkele informatie te delen, wees hierbij zeer specifiek. Omdat sociale media kunnen bijdragen aan de positionering van uw website in de Google-zoekresultaten, is het verstandig om de bedrijfsinformatie zo veel mogelijk te laten aansluiten op uw websiteprofilering.

Stap 5: profielfoto instellen

Facebook Business profielfoto

Facebook Business profielfoto

Upload uw profielfoto in 180 bij 180 pixels. Het is zeer belangrijk dat uw profielfoto in deze verhoudingen wordt geüpload, het is de standaard die Facebook vraagt in verband met verschillende resoluties op verschillende apparaten. Het aanhouden van deze afmetingen resulteert dan ook in de meest rendabele uploadwijze ten opzichte van uw zoekmachinevriendelijkheid.

 

Stap 6: adverteren op Facebook

U wilt beginnen aan uw eerste Facebook-Businessadvertentiecampagne. Wij raden het af om direct te beginnen met adverteren op Facebook. Het kan weliswaar zeer effectief zijn om te adverteren op Facebook, alleen is dit pas aan te raden in een stadium waarin uw Facebookpagina al is aangevuld met berichten.

Activiteit op de Facebookbedrijfspagina

Ten slotte willen wij uw aandacht richten op het volgende: maar liefst 87% van alle berichten op Facebookbedrijfspagina’s blijven momenteel onbeantwoord. Het niet beantwoorden van een vraag of bericht op uw Facebookbedrijfspagina kan kritiek zijn voor uw merkassociatie en klantgerichtheid. Daarentegen kan het wel beantwoorden van deze vragen en/of berichten een grote impact hebben op uw sales.

Zoals eerder in dit artikel werd gezegd, is er een verschuiving zichtbaar van windowshoppen en verkooppitches naar browsen op sociale media, wat betekent dat uw publiek de service die ze krijgt in de winkel ook verwacht op Facebook.

Wilt u een Facebookbedrijfspagina laten inrichten? Of wilt u uw Facebookbedrijfspagina laten testen? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten