Selecteer een pagina

SEO is niet meer het eenvoudige proces van zoekwoorden spammen of duizenden links aanmaken. Tegenwoordig is content belangrijk, de hoeveelheid, de kwaliteit en of het relevant is. Wat betekent dit voor de praktijk? Wat moeten wij als bedrijf en u als ondernemer doen om succesvol SEO uit te voeren voor uw onderneming? Hieronder volgen een aantal voorbeelden van SEO in de praktijk

1) SEO is proces van dynamische wisselwerking

Net zoals dat een voetbalteam niet bestaat uit één speler of één enkele actie, bestaat SEO ook niet uit één partij en één activiteit. Omdat de relevantie, de kwaliteit en de hoeveelheid van de beschikbare en gebruikte content van belang zijn, is er ook niet één manier om zoekmachineoptimalisatie uit te voeren voor een partij. Als de kwaliteit van de content hoog is, maar de relevantie voor de onderneming is laag, zal dit een negatief effect hebben op de plaatsing in de zoekresultaten.

Succesvolle zoekmachineoptimalisatie komt neer op een goede verhouding tussen de activiteiten van de SEO-specialist en de onderneming voor wie de SEO wordt uitgevoerd. Een goede dynamiek tussen deze twee elementen zal zijn vruchten afwerpen op de plaatsing in de zoekresultaten. We gaan nu bespreken waar dit in de praktijk op neerkomt.

Ons aandeel in SEO

Als SEO-specialist nemen wij het technische aspect en de optimalisatie voor onze rekening. Dit kan betekenen dat we voor de websiteoptimalisatie advies geven aan de webbuilder of dat we die zelf uitvoeren. Ook wordt er gekeken naar bestaande links, de kwaliteit hiervan, de relevantie en hoe deze, indien nodig, verbeterd kunnen worden alvorens we eventueel zelf aan de slag gaan met linkbuilding.

Verder kijken we ook naar de status van de (al dan niet) gebruikte sociale media en of de aanwezige teksten op de website aansluiten op de content en het doel van de website. Daarnaast doen we ook, via een zoekwoordanalyse, onderzoek naar de rankingmogelijkheden wat betreft de zoekwoorden.

Uw aandeel in SEO

Nu komen we bij het interessante deel van deze blog: uw aandeel in de SEO. U heeft namelijk zelf controle over de kwaliteit van uw ranking en dit plaatst u in de ideale positie om hier sturing aan te geven.

Waar Google erg veel waarde aan hecht is activiteit. Daarmee bedoelt Google niet dat als het erg druk is op uw onderneming u dan automatisch stijgt. Nee. Google bedoelt hiermee online activiteit. Het schrijven van blogs, actief zijn op Facebook, Twitter en andere sociale media, en het blijven updaten van de content op de website. Dit lijkt veel, maar in de praktijk komt dit neer op ongeveer één, maximaal twee, uur per week.

Een blog, een post op Facebook en een tweet op Twitter per week is al voldoende. Een blog hoeft ook geen eindeloos essay te zijn. Een kort bericht van 300 woorden is genoeg. In deze blogs hebben wij het over de relevantie van blogs en op welke dingen je moet letten bij het SEO-vriendelijk maken van je blogs.

2) Geen standaardmodel

Nu lijkt al het bovenstaande een vrij standaard manier, maar toch is dit niet het geval. Zoals we al zeiden, is SEO een dynamische aangelegenheid en dit betekent dat er altijd wisselwerking is, alles is altijd in beweging en de uit te voeren activiteiten staan nooit vast.

Bij Ranknet kun je een gratis SEO scan doen vanuit onze website en zo kan je jouw gehele website scannen op verbeterpunten. Wij kunnen altijd helpen de benoemde taken uit te voeren en je webpagina’s en website hoger te laten scoren bij grote zoekmachine Google. 

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten