Selecteer een pagina

Net zoals u voorheen uw advertentie in de lokale krant of gouden gids plaatste, kunt u nu ook op Facebook advertenties plaatsen. Met één miljard dagelijkse gebruikers is dit een strategie die elke online marketing specialist zal overwegen wanneer hij of zij een nieuwe dienst of een nieuw product promoot.

Facebookadvertenties kunnen een enorme impact hebben tegen een relatief lage prijs. Dit is mogelijk door het grote aantal opties om uw doelgroep mee te filteren.

  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Ethnische afkomst
  • Talen
  • Locatie
  • Opleiding
  • Werk
  • Gemiddeld inkomen
  • Hobbies
  • Interesses
  • Gedrag

En de mogelijkheden binnen deze filters zijn ook nog eindeloos. Wanneer u enkel mannen van middelbare leeftijd zoekt die aan yoga doen, mobiel facebooken en zowel Frans als Nederlands spreken, dan bent u bij Facebook aan het juiste adres.

Punten van aandacht

Op Facebook adverteren is niet te mooi om waar te zijn en het zorgt voor goede publiciteit. Het is wel handig op te letten op een aantal valkuilen.

Het juiste doelpubliek

Deze mogelijkheid om zeer gericht te kunnen adverteren brengt, echter, ook weer complicaties met zich mee. Omdat u betaalt voor het plaatsen van de advertentie, is het van groot belang dat u de juiste doelgroep benadert. Wanneer u de gerichte advertentie verkeerd instelt, of essentiële functies over het hoofd ziet, dan kan het zijn dat de advertentie bij de verkeerde doelgroep terecht komt.

Kwaliteit boven kwantiteit

Facebook gebruikt een algoritme dat er voor is bedoeld om advertenties op een laag pitje te houden, aangezien gebruikers het al gauw als storend ervaren wanneer hun pagina vol staat met advertenties in plaats van de berichten van hun vrienden. De uitdaging is hierdoor ook om uw advertentie op een aangename wijze te presenteren.

Doelgerichte media

Zo maken veel grote bedrijven, zoals reisbureaus, fastfoodketens en populaire merken van bijvoorbeeld luxeproducten, etenswaren of modeartikelen, slim reclame op Facebook door video’s en foto’s te plaatsen die bij de houding van Facebookgebruikers binnen de doelgroep passen. De voordelen hiervan zijn dat uw advertentie niet als storend zal worden ervaren, omdat ze in een vertrouwde omgeving worden geplaatst.

Kortom, Facebook geeft opties om reclame op specifieke doelgroepen te richten. Het is dus belangrijk hier goed gebruik van te maken.

Voor vragen of advies over hoe u beter gebruik kunt maken van Facebook, kunt u bij ons terecht. Maak nu een afspraak of stuur ons een mail.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten