5 oktober 2017 Ranknet

Blogoverzicht van de sociale media

Sociale media vormen een belangrijk onderdeel van zoekmachine-optimalisatie en klantcontact. De grootte van sociale media kan wel voor wat aarzeling zorgen of je zelfs afschrikken. De onderstaande blogs hebben als doel je op weg te helpen bij het opzetten van de belangrijkste sociale media.

Het opzetten van een Facebookbedrijfspagina

Facebook is een uitstekend medium voor zoekmachine-optimalisatie en ook nog eens een goede plek voor klantcontact en het aantrekken van nieuwe klanten. Wij raden het daarom ook aan om een bedrijfspagina op het sociale medium aan te maken. In ons blog over dit onderwerp bespreken we stap voor stap hoe je dit moet doen.

De mogelijkheden van adverteren op Facebook

Ook zonder een Facebookbedrijfspagina kan je adverteren op Facebook, al is met altijd beter. Wat advertenties betreft heeft Facebook iets weg van een gigantisch prikbord waar miljoenen mensen naar kijken. Om advertenties efficiënter te maken, heeft Facebook een uitgebreid systeem opgezet waarmee je advertenties kan richten op bepaalde doelgroepen.

Het belang van en een uitleg over het aanmaken van een Google+-pagina

De één houdt van Google+ als sociaal medium en de ander vindt het helemaal niks. En als we heel eerlijk zijn, geldt dit (in mindere mate) ook voor Facebook en Twitter. Desalniettemin is het hebben van een Google+-pagina erg belangrijk voor je zoekmachine-optimalisatie. Tevens is het hebben van een Google+-pagina noodzakelijk voor het aanmelden van je bedrijf bij Google Mijn Bedrijf.

Zoekmachine-optimalisatie dankzij Google Mijn Bedrijf

De gegevens die je altijd aan de rechterkant van de zoekresultaten ziet haalt Google uit Google Mijn Bedrijf. Het is daarom erg belangrijk om hier je bedrijf op te hebben staan, wil je succesvol zoekmachine-optimalisatie uitvoeren.

Berichtfrequentie op sociale media

Wat betreft de frequentie van berichten op sociale media is het verstandig om hier een vaste regelmaat en juiste hoeveelheid in te vinden. De inhoud van de berichten kan variëren van nieuwsberichten en klantreacties tot bepaalde kortingsacties of opvallende feiten. Vergeet trouwens niet om vanaf je website naar je pagina’s op sociale media te linken.

Tagged: , , ,